علم سلامتی

دانستن و علم به ما کمک های زیادی می کند . از جمله اینکه با دانستن یک سری اصول و عمل به آنها می توانید مهم ترین دارایی خود یعنی سلامتی را تضمین کنید.

درمان های طبیعی بهترین راه برای مراقبت از تندرستی و زیبایی هستند. در این مقاله شما را با درمان های طبیعی که در بهبود بهداشت ، سلامتی و زیبایی شما موثر خواهند بود آشنا می کنیم.

ترفند های حفظ سلامتی

خواب مناسب

1- خواب مناسب از مهمترین عوامل تندرستی می باشد.

ورزش کردن

2- اگر شما امکان ورزش مستمر را ندارید ، تمریناتی در فواصل چند دقیقه و با شدت بالا مانند دویدن در جا ، بالا و پایین رفتن از پله ها یا پریدن رو به جلو  ، راه پیمایی و قدم زدن آرام بعد از آن .  انجام این تمرینات برای 5 – 6 دقیقه و 3 بار در روز بسیار مفید خواهد بود.

ورزش جامپینگ

3- پریدن روی یک ریباندر تمرین بسیار خوبی  است . به هماهنگی و محکم شدن بدن کمک می کند ، گردش خون را افزایش می دهد ، و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند. برای مفاصل زانو و مچ پا مفید است ودرمان خوبی برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند است ولی ملزم به کاهش وزن است.

یوگا
Smiling people doing power fitness exercise at yoga class

4- ثبت نام و شرکت در کلاس های ورزشی مانند یوگای سنتی ، یوگای قدرتی ، ایروبیک ، … و شرکت در کلاس های سالسا یا کیک بوکس به صورت متناوب کمک بسیاری در تناسب اندام خواهد داشت .

5- انجام تمرینات کگل در تقویت عضلات لگن موثرند، این تمرینات در زمان بارداری برای زایمان راحت توصیه می شوند.

تمرین تنفس عمیق

6- تمرین تنفش عمیق تاثیر شگفت انگیزی در تندرستی دارد. تقریبا این باور وجود دارد که همه ی بیماری ها با تمرینات مختلف و منظم تنفس عمیق قابل درمان است.

7- روغن زیتون بهتر است به صورت سرد مصرف شود و بهترین روش استفاده ی آن در سالاد است به جای اینکه در پخت و پز غذا از آن استفاده شود . استفاده 15ml  روغن نارگیل تازه ، دوبار در روز برای افزایش متابولیسم بدن ، مبارزه با تیروئید و کاهش وزن مفید است.

روغن جوانه گندم

8- جوانه گندم  یا جلبک بسیار مقوی و برای تندرستی مفید هستند. مصرف آنها یکبار در روز برای شادابی و بازیابی بدن، مفید است.

لوبیای سیاه

9- جایگزین کردن یک وعده ی غذایی با لوبیای سیاه و سالاد . لوبیای سیاه مواد خوراکی سبوس دار و پروتئین بدن را تامین می کند و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید.

زمان مناسب برای خوردن

 

10- از غذا خوردن دیر هنگام در شب ، اجتناب کنید . بهتر است آخرین وعده غذایی در روز ساعت 7 شب باشد. دیر وقت غذا خوردن یا غذا خوردن قبل از خواب به بدن زمان کافی برای هضم غذا را نمی دهد ، همچنین درشب، فعالیت های بدن کم شده و کالری کمتری مورد نیاز بدن می باشد. بنابراین  غذا خوردن دیر وقت این خطر را دارد که غذا به صورت چربی ذخیره شود تا اینکه  به صورت انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

روغن کنجد

11- یکی از  انتخاب ها ، روغن کنجد یا روغن نارگیل به عنوان روغن پخت و پز می باشد آنها کمتر مستعد اکسیداسیون بر اثر حرارت هستند و تقریبا تمام خواص مواد مغذی غذا را نیز حفظ می کنند.

فواید سیر برای سلامتی

12- بلعیدن یک یا دو حبه سیر قطعه قطعه شده به همراه آب در صبح اولین چیزی است که می تواند از ناراحتی های قلبی جلوگیری کند ، کلسترول خون را کاهش دهد ، متابولیسم بدن را افزایش دهد ، و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

چای سبز

13- در روز حداقل یک فنجان چای سبز طبیعی استفاده شود.

14- سیب ها یک منبع عالی از فیبر هستند. افراد مبتلا به یبوست حداقل باید دو عدد سیب در روز استفاده کنند ، مصرف سیب با پوست تاثیر بیشتری دارد.

15- استفاده از پنیر رشته ای ، ترشی ، زیتون ، و میوه های خشک شده ، به جای غذاهای فرآوری شده ، بهتر است. آنها غذاهایی کم کالری و سرشار از پروتئین و حاوی چربی های خوب هستند. این مواد شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارند و از این رو به جلوگیری از زیاده خوری کمک می کنند.

16- کلسیم یکی از عناصر مهم برای کاهش وزن است . عدم مدیریت کلسیم باعث از بین رفتن تلاش های شما برای کاهش وزن خواهد شد . محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر ، پنیر دلمه و ماست  تامین کننده نیاز روزانه کلسیم هستند.

17- از شیر تازه طبیعی به جای انواع هموژنیزه آن استفاده کنید.

18- مطمئن شوید از اسیدهای چرب اشباع نشده امگا3، به مقدار کافی استفاده می کنید. آنها با چربی ها ی مضر مقابله می کنند و به سلامتی قلب کمک می کنند. منابع غنی امگا 3  ، عبارتند از : روغن جوانه گندم ، گردو ، دانه کدو تنبل ، خرفه ( سیاه ، سبزبرگ ) ، روغن شاهدانه ، تخم کتان و روغن آن .

19- غذاهای طبیعی سالم ، بی خطر و مغذی هستند. بر خلاف آنها غذاهای غیرطبیعی و ژنتیکی مملو از آفت کش ها و مواد تغییر یافته هستند. از این رو همواره برای انتخاب ، انواع غذاهای طبیعی ، توصیه می شوند.

20- از غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی سدیم  و بدون کالری هستند اجتناب کنید.

21- اگر شما گیاه خوار هستید از دریافت پروتئین کافی اطمینان حاصل کنید. حبوبات منبع عالی برای گیاه خواران هستند.

22- شیر بدون خامه ، با گرفتن چربی شیر درست می شود . شیر باقی مانده پر از قند شیر یا لاکتوز است و فاقد هرگونه مواد مغذی می باشد . لاکتوز قندی ساده است و مهمترین عامل اضافه وزن می باشد . به جای نوشیدن شیر بدون چربی ، سعی کنید شیرتازه را با آب رقیق کرده و استفاده کنید.

23- تقریبا هر درد دندانی با غرغره کردن روغن کنجد طبیعی به مدت 5 دقیقه برای چند روز، درمان می شود.

24- با رژیم غذایی بدون قند و لیموناد ها پاک بمانید. این مواد شامل شیرین کننده های مصنوعی مانند اسپارتام هستند، که سبب ازدیاد ناگهانی انسولین و افت قندخون و گرسنگی شما می شود.

25- ماساژ درمانی و استنشاق بخار از بهترین درمان هایی می باشد که برای جوان سازی و پاک کردن دستگاه تنفسی شما ، توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here